کوهسـار سلمـاس

بخشداری کوهسار سلماس ، دهیاری بخش کوهسار سلماس ، اخبار بخش کوهسار ، دهیاری کوهسار، کوهسار سلماس

کوهسـار سلمـاس

بخشداری کوهسار سلماس ، دهیاری بخش کوهسار سلماس ، اخبار بخش کوهسار ، دهیاری کوهسار، کوهسار سلماس

.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

برگزاری جلسه شورای زکات ، بخش کوهسار

تشکیل شورای چهارنفره زکات در روستاها


جلسه شورای ذکات مورخه 15/2/94 کمیته امداد امام خمینی شهرستان سلماس برگزار گردید که با حضور مدیرکمیته امداد ,دهیاران وروحانیون واعضای شورای اسلامی روستاهای بخش کوهسار تشکیل گردید که در این جلسه آقای حسین زاده مدیر کمیته و دبیرشورای ذکات سلماس اشاره کردندکه در روستاها شورای چهار نفره ذکات تشکیل خواهد شد که در راس آن  1- روحانی 2-دهیار 3- یکی از اعضای شورای اسلامی4-یکی از ریش سفیدان روستا یا هیات امنا می باشد. که اعضای این شورا موظف هستند تا ذکات روستاییان را درسطح روستا جمع آوری  ودر نهایت با توافق اعضای شورای ذکات آن را دربین افراد مستحق تقسیم نمایند، وبعد در قالب مصوبه  به کمیته امداد سلماس تقدیم نمایند.

جناب آقای حسین زاده مدیرکمیته امداد افزودند خوابگاه دانش آموزان ‹پسر› با ظرفیت 45دانش آموز اماده ارائه خدمات به مددجویان می باشد ایشان افزودند هزینه  ایاب و ذهاب ،خورد وخوراک  وپوشاک دانش آموزان نیز توسط کمیته تقبل میشود که با معرفی افراد به کمیته  آماده ارائه خدمات به مددجویان واجدالشرایط میباشد  وی همچنین افزودند که به این دانش آموزان مهارت های فنی ازقبیل ‹جوشکاری،تعمیرکاری و......› آموزش داده میشود تا بعد از پایان تحصیلات بصورت خود اشتغالی با استفاده از این مهارت ها مشغول بکار شوند.

 

  • شکری - دهیار روستای داراب

همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان سلماس

   در تاریخ مورخه 23/1/94 همایش مبارزه با مواد مخدر در کانون شهید  رجایی سلماس از طرف اداره بهزیستی    باحضور دادستان شهرستان سلماس آقای رضایی، و بخشداربخش کوهسار آقای خدرلو و ریاست محترم اداره   بهزیستی سلماس اقای خداوردیلو و دهیاران بخش کوهسار برگزار گردید .که در این جلسه موضوع معضل مواد   مخدر در جامعه و راهکارهای مناسب برای جلو گیری از اعتیاد و ریشه کن کردن این معضل اجتماعی در میان   جوانان ارائه و بررسی گردید .


آقای رضایی دادستان محترم سلماس : مواد مخدر بعنوان بزرگترین معضل دنیا بیشترین عامل انحرافات اجتماعی ،  را به خود اختصاص داده است  که اغلب جوانان و ونوجوانان به این معضل دچارمی شوند ایشان افزودند که  بهترین روش برای دور کردن جوانان و نوجوانان ،پیشگیری  و راهنماییهای لازم از سوی خانواده ها و مسئولین می  باشد که هرکدام به نو به خود باید به ریشه کن کردن این معضل کمک کنند. ایشان افزودند که مرکز ترک اعتیاد  سلماس که به تازگی تاسیس شده و این مرکزشدیدا نیازمند کمک خیرین میباشد که متاسفانه این مرکز تاکنون  هیچ نوع کمک نقدی از طرف خیرین دریافت نکرده است .



 جناب سروان شکاری رئیس مبارزه با مواد مخدر:‌ در مورد نقش خانواده درخصوص پیشگیری اعتیاد اشاره کردند  ایشان اشاره نمودند که خانواده مهمترین و اساسی ترین نقش پیشگیری اعتیاد جوانان به مواد مخدر است باید  نقاط ضعف را شناسایی و با برنامه ریزی دقیق این معضل را ریشه کن کنیم افراد توزیع کننده و قاچاقچی مواد  مخدر با شعارهای فریبانه استفاده از قرصهای لاغری، زیبایی، و نیرو زا و انواع مواد اعتیاد آور جوانان و نوجوانان را  آلوده مینمایند . لذا ضرورت دارد که ازطریق بالابردن سطح دانش جوانان باید دراین زمینه به جوانان کمک کرد تا  به سمت اینگونه مواد نروند.. 

                 به امید ایجاد یک جامعه سالم و عاری از مواد مخدر.


  • شکری - دهیار روستای داراب